Nyomtatott lap megrendelése
1 darab újság (790 Ft)
1 éves előfizetés - 6 lapszám (4.140 Ft)
Kijelölések törlése
Online lap megrendelése
1 hónap (550 Ft)
1/2 éves előfizetés (1.500 Ft)
1 éves előfizetés (2.400 Ft)
Kijelölések törlése
Álláspont

Válság vagy lehetőség?

Az elmúlt hónapokban a gazdasági válság ténye és a rá adható lehetséges válaszok keresése jelentõsen lekötötték a szakemberek figyelmét. Hallhattunk megszorításokról, kölcsönökrõl, leépítésekrõl és bizonytalan jövõrõl. Csupa olyan dologról, ami a mindennapi életünk alapjait érinti, és egyáltalán nem meglepõ módon komoly félelmeket kelthet bennünk. Hol marad ilyenkor a fenntartható fejlõdés kérdése? Elfelejtkeztünk róla? Vajon csak addig volt fontos, amíg a karosszékbõl, kényelmesen ülve diskurálhattunk róla, vagy most jött el csak igazán az idõ a cselekvésre? A vállalatok kiemelt szerepe tagadhatatlan ezen a téren. Magyarország legnagyobb vállalatának vezérigazgatóját, Mosonyi Györgyöt kérdeztük a témáról.
Mosonyi György
A MOL vezetôjeként hogyan látja a válságot?

Tudomásul kell vennünk, hogy most tényleg helyzet van. Nem a média eltúlzott pánikkeltésérôl van szó, hanem valóban világméretű gondokkal kell szembenéznünk. Magyarország számára ez most különösen kényes kérdés, hiszen az elmúlt években már így is jelentôs megoldandó feladat halmozódott fel. Az országot nem csupán a hitelválság, de a hitelesség válsága is sújtja, és ezt nem lehet egyik napról a másikra megoldani.

Milyen szerepet vagy felelősséget kell a MOL-nak most vállalnia?

Elsôdleges felelôsségünk nagyon egyszerűen megfogalmazható: kiemelkedő és hatékony működés. Prosperáló vállalatként munkahelyeket teremtünk, adókat fizetünk, kiszolgáljuk a keresletet a termékek és szolgáltatások terén, beruházásokat valósítunk meg, és törekszünk azok környezeti hatásainak csökkentésére.

Mindemellett fontos kiemelni, hogy komoly felelôsséggel bíró vállalatként az is feladatunk, hogy felismerjük az ország társadalmi problémáit, és keressük, hogy milyen módon tudunk a lehetôségeinknek megfelelôen hozzájárulni azok megoldásához. Komoly félreértés ma Magyarországon, hogy a CSR-t, azaz a vállalatok társadalmi felelôsségvállalását sokan kizárólag a szociális problémákkal azonosítják, mint például a karitatív tevékenység.

A társadalmi pillér sokkal többet takar, lefedi például a munkavállalókkal kapcsolatos feladatokat is. Nyilván egy vállalatnak elsôsorban saját háza táján, saját működését illetôen kell biztosítania a legjobb működést mindhárom pillér (gazdaság, környezet, társadalom) tekintetében, akár válság van, akár nincs.
Részlet.
A cikk teljes terjedelemben elolvasható :
Ma & Holnap folyóirat VIII. évfolyam 6. szám-ban, vagy online előfizetéssel.
BejelentkezésElőfizetés
Legolvasottabb cikkeink
Magvas gondolatok:  liszt, ami nem búza

Magvas gondolatok: liszt, ami nem búza

Néhány héttel ezelõtt vettem teljes kiõrlésû tönkölylisztet. Végignézve a különbözõ...
Tovább a teljes cikkre
Városfejlesztés ma és holnap, avagy hogyan legyen Budapestből a jövő zöld városa

Városfejlesztés ma és holnap, avagy hogyan legyen Budapestből a jövő zöld városa

2012. április 21-én, a Construma társrendezvényeként került sor a Ma&Holnap magazin...
Tovább a teljes cikkre
Közbeszerzési kiírások az e+e hulladékok gyűjtésére, kezelésére

Közbeszerzési kiírások az e+e hulladékok gyűjtésére, kezelésére

Újabb – összesen nettó 1,267 milliárd forint keretösszegû – nyilvános...
Tovább a teljes cikkre
Tengeri szélerőművek

Tengeri szélerőművek

Köztudott, hogy Magyarország nem tartozik a szélenergia nagyhatalmak közé. Habár már nálunk...
Tovább a teljes cikkre
Helyünk a világban

Helyünk a világban

2012 nyár eleje sûrû programot kínált a zöld témák iránt érdeklõdõknek. Három...
Tovább a teljes cikkre
Új utakon a hulladékgazdálkodás

Új utakon a hulladékgazdálkodás

Sok új, a hétköznapokban is jól hasznosítható információval térhetett haza az a...
Tovább a teljes cikkre
Előfizetés